En vecka i stugan

Vi har haft det lugnt och skönt ute i stugan hela veckan. Vi har tagit dagarna som de kommer och bara haft semester. Hur skönt som helst! Sen kunde ju vädret visat sig från en bättre sida.
Vad har vi styrt med då? Jo, en kväll kom Emelies familj och mamma, Hans och Jocke dit på grillmys.
Så har vi gjort några utflykter, bland annat till Gisseskalle och Ingebo Hagar. Vi var i skogen och plockade blåbär, så var vi vid Fredensborg en kväll.
Mickan och hennes son Cornelis var och hälsade på en dag, hennes svärmor har en stuga där också, snett över vägen bara insåg vi.
Malle kom förbi en annan dag och dagen därpå kom även Danne, Johanna, Leo och Dannes bror Peter. Emelie och Johans vänner Fia och Tommy med deras två döttrar kom också dit en dag.
I lördags var jag och jobbade och när jag kom tillbaka packade vi och åkte hem igen. På kvällen grillade vi hemma hos oss.

Idag har vi varit hemma, Lia sov oroligt inatt så vi fick inte mycket sömn. Mamma och Hans kom förbi på eftermiddagen och lekte med Lia.

Nu är det bara en vecka kvar tills jag börjar jobba på heltid igen. Vi får se vad vi hittar på i veckan!

Helghändelser

Nu mår Lia bättre igen och antagligen var det tänderna igen. Det kommer upp stora kindtänder så det är ju inte så konstigt om hon reagerar med feber.
Igår var hon hos farmor och farfar på dagen. Jag passade på att vila en stund och städa. Madde kom förbi en sväng också innan Gittan kom med Lia. På kvällen grillade vi hos mamma.

Idag var Ricken och Robyn hos oss på förmiddagen. Nu ikväll har vi varit i Västervik, tillsammans med flera av Rickys släktingar, hos Rickys kusin Lars, Cissi och deras lilla Tilda. Vi åt gott och hade det trevligt i deras trädgård!

Imorgon åker vi till stugan för att spendera en vecka där tillsammans med Lasse, Gittan, Emelie och Johan. Ska bli mys!!

Bad

Äntligen visar sig solen allt mer och igår var Gittan, jag och Lia vid Nossen och badade. Lia ville helst bada hela tiden!

När Lia sov middag hemma sen så solade jag lite. På kvällen tog vi en cykeltur till Ica och handlade. Så bakade jag morotskaka när vi kom hem.

Natten till idag fick Lia feber och hon har haft det idag också, det känns som hon mår bättre nu så vi får hoppas det värsta är över och att hon sover gott inatt. Kan vara tänderna igen, annars vet jag inte vad det kan vara. Därför har vi tagit det lugnt idag, jag låg ute i solen lite medan Ricky och Lia sov. På kvällen kom Lasse och Gittan hit på middag och då var Lia rätt pigg och lekte. Hon somnade gott, och snabbt, för en stund sedan <3

Ingebo Hagar

Idag var vädret mycket bättre så vi tog en tur ut till Ingebo Hagar. Där hälsade vi på alla djuren, kaniner, hästar, grisar, höns och får. Så åt vi ekologisk pizza också, Lia ville mycket hellre äta pizza än burkmaten som vi hade med.

På vägen hem somnade Lia så det var bara att bära in henne till sängen så sov hon vidare. Jag passade på att sola och läsa när hon sov. När Lia vaknade fick hon bada i sin balja ute, det tyckte hon var härligt! På kvällen kom Lasse och Gittan förbi med massa fina saker till Lia. De har varit iväg med husbilen och vi var ju iväg till Bulgarien så vi har inte träffats på några veckor.

Igår var mamma och Jocke hos oss på fika. Så tog vi en liten cykeltur och hälsade på fåren vid Nybble. På kvällen grillade vi med Camilla och Ludde.

Lia somnade strax innan vi skulle äta runt 20.00. Så det blev inte så sent som det har varit nu ett tag. Får se om det håller i sig, ikväll gick det också rätt bra och hon somnade innan 21.30 i alla fall.

Trots?

Lia har fått för sig att hon ska somna sent nu för tiden, närmare 22. Det blir inte så mycket tid över där man kan få lite annat gjort eller bara ensamtid för Ricky och mig. Igår såg vi en film efter att hon hade somnat, men det blir ju så sent. Så vaknade hon redan efter 6 idag, då är man rätt trött. Vi sov middag alla tre i vår säng sen.
Kanske är det bara en period det kommer vara så, vi får hoppas det. Lia har alltid svängt vad det gäller sovtider både på dagarna och när hon somnar för natten. Hon verkar inte riktigt gilla det där med att sova ;)
Men både idag och igår sov hon flera timmar på dagen i alla fall. Så har hon börjat vara lite trotsig den lilla busungen, slåss och skriker. Testar väl oss nu kan jag tänka mig.

Igår var vi hos mamma en sväng, Klas, min morbror, hans sambo Marina och min kusin Frida har varit här en vecka. Vi tog en promenad och idag var de här en sväng innan de åkte hemåt igen. Jocke har varit hos oss idag också, vi har handlat, lagat mat och varit i lekparken.

Just det, så fick det bli en premiärtur med Lia i stolen på cykeln igår kväll. Vi cyklade ner till stan och hem igen, Lia verkade gilla det!

Beemoo

Lia har öroninflammation igen, det var därför hon hade feber och var ledsen. Lilla gumman <3 Idag har hon varit feberfri och pigg, hon sov inget på dagen och somnade inte förrän vid 22 ikväll. Fattar inte varför hon inte är mer trött! Jag jobbade både igår och idag, snart är det dags för mig att jobba heltid igen. Känns lite konstigt faktiskt men det ska väl gå bra.

Jill var och hälsade på oss en stund förut ikväll. Lia blir alltid så glad när vi får besök, jag också för den delen :)

Förresten jag bloggade ju om några sulkys för ett tag sedan, det blev ingen av dem utan det blev den här från Jollyroom. Beemoo Sulky Shopper Travel. Här sover Lia middag när vi var i Bullen.

Beemoo Sulky Shopper Travel Svart/Vit
Den har ett skönt handtag att hålla i som är ställbart.
Stor och rymlig korg under vagnen.
Flera lägen och varav viloläge så Lia kan sova skönt.
Smidig att fälla ihop och tar inte stor plats.
Vi är nöjda!

Hemma igen

Det har gått två veckor sedan jag skrev här, så vad har vi hittat på under den tiden undrar ni kanske?

Vi åkte ju upp till Emelie och Johan och stannade där från torsdag till tisdag. Vi var bland annat på Vasamuseet, så har vi hängt i olika parker och haft det mysigt tillsammans. Tack fina ni för att vi fick komma <3

Bild lånad av Emelie.

Så var det då dags för resan till Bulgarien. Resan ner gick bra, tog bara två och en halv timme ungefär, jag fick ont i öronen när vi landade och Lia kände säkert lite hon också för hon blev lite ledsen.

När vi satte oss på bussen till hotellet tog det inte lång tid innan Lia somnade i min famn. Vi la henne i vagnen när vi kom fram och ställde oss i kön, sist stod vi, då vinkade de fram oss så vi fick vårt rum direkt! Snacka om bra service! Sen var det bara att gå och lägga sig.
De första dagarna hade Lia feber, antagligen är det de där envisa tänderna. Vädret var lite sådär så vi var lite på rummet och tog oss en titt i området runt hotellet. När vädret var bättre var vi vid poolen och lekte i lekparken som de hade på hotellet.

När Lia sov middag passade vi på att sola eller vila. Vi hade ju all inclusive och maten var bättre än vi trodde, mycket att välja på och de varierade maten från dag till dag.

På vår ballkong.

I vårt rum.
Stranden.
Min snygging!
Finaste lilla stumpan!

Efter en vecka kände vi oss redo för att åka hem igen och innan vi lämnade hotellet åt vi en god trerätters middag i hotellets bistro som ingick i all inclusive. Resan hem gick väldigt bra, när vi lyfte fick Lia välling och då somnade hon och vaknade inte förrän vi landade. Sen när vi kom hem till Johan och Emelie var det inte lika lätt att få henne att somna igen. Så vi bestämde oss för att åka hem direkt istället, Ricky körde och Lia och jag sov hela vägen hem. Vi var hemma runt sju på morgonen och då vaknade Lia.

Det har varit en härlig vecka tillsammans med min fina familj <3

Igår på dagen var vi hemma och packade upp. Vi passade på att vila en hel del också då det inte blev så mycket sömn för oss. Danne, Johanna, Leo, Oskar och Fredde kom till oss på eftermiddagen. Så kom mamma och Hans för att vara barnvakt åt Lia för vi skulle till Statshotellet ett gäng, jag och Johanna käkade och grabbarna drack öl. Sen hängde Johanna och Danne med oss hem för en kväll i soffan. På natten var Lia ledsen och idag har hon haft feber, vet inte om det är tänderna igen. Nu har febern gått ner och hon sover, får hoppas att det är bättre imorgon.