Jobbweekend

Min kollega Malin och jag tog tåget upp till Stockholm i lördags. Där strosade vi runt och shoppade, så åt vi plankstek på en uteservering i solen.
När vi sen skulle ta båten till hotellet, Yasuragi, hittade vi inte rätt båt. Vi frågade på en restaurang och ringde till bolaget som körde båten. Men vi lyckades inte hitta rätt ändå, när det var typ 5-10 minuter kvar tills den gick provade vi att gå genom en gränd och vips så kom vi rätt! Vilken himla tur, hade vi missat den hade vi fått vänta i två timmar på nästa.
När vi kom fram till Hasseludden fick vi gå en bit för att komma till hotellet. Vi checkade in och bytte om för att besöka deras spa. Såå fint det var!

Det var så härligt att sitta ute i det varma vattnet.
Sen gjorde vi iordning oss för kvällen och middagen med Thomas Sabo-gänget. Man kunde ha sin kimono som alla gick omkring i på hotellet men vi ville klä upp oss. Det visade sig att nästan alla hade den där kimonon på sig. Det var vi och några till som hade vanliga kläder :P
På middagen satt man runt ett stekbord där kocken tillagade all mat för kvällen. Hur häftigt som helst! Och gott!

Mums!

Efter middagen gick vi till baren och hängde där tills det var läggdags.
På söndagen åt vi god frukost och vid tio var det presentation och inköp av höstnyheterna från Thomas Sabo.

De hade gjort så fint och man blev verkligen köpsugen och inspirerad! Så fick vi varsitt Love Bridge-armband. Man fick gravera vad man ville på, jag skrev Lia och ett hjärta samt ett evighetstecken. Dessutom vann vi en tävling, vinsten var en champagneflaska!

Det var verkligen en supertrevlig helg! Men det var såklart skönt att komma hem till mina älsklingar igen <3

Inskolning

Shit vad dagarna rullar på nu när man jobbar och idag har vi börjat skola in Lia också. Vi var där en timme och Lia lekte och verkade trivas direkt, vilket kändes bra. De har haft en vattenskada på förskolan så fram till jul kommer Lia och de andra på hennes avdelning att få vara ute i baracker. Det var lite typiskt men jag tror inte barnen kommer bry sig något speciellt om det ändå.

En nöjd liten (stor) tjej <3

I lördags jobbade jag och när jag slutat kom Björn och hämtade mig så åkte vi ut till en badplats där Ricky, Lia, Ricken, Matilda, Robyn, Pär och Emilia var. På kvällen var vi hos oss och grillade allihop.

I söndags kom Johan och Emelie förbi på lunch. På eftermiddagen var Ricky och fiskade med Ludde så då träffade Lia och jag både farmor, farfar och mormor och morfar.

Det rullar på

Första jobbveckan gick bra, de första dagarna var jag lite seg i minnet men sen var det som om det mesta kom tillbaka efter några dagar. Jag började ju med en mån-tors vecka vilket var skönt. Den här veckan kör jag mån-lör, så rullar det på så varannan vecka.
I fredags åkte vi upp till Vickan, Samuel och Lee i Österstad. Tjejerna badade och lekte hela dagen. På kvällen fick vi god mat och när Lia och Lee somnat spelade vi Tärning. På lördagen var vi en sväng till ett möbelvaruhus och sen blev det Ikano innan vi åkte hemåt. På kvällen kom Camilla och Ludde till oss.
Igår var Gittan, jag och Lia ute i stugan vid Nossen, mamma och Hans var där också. När Lia sov här hemma passade jag på att sola och så var Jill och hennes Lutta på besök en sväng. På eftermiddagen fick vi söndagsmiddag hemma hos Lasse och Gittan. Efter maten tog vi en cykeltur ner till torget för att äta glass.

Lee och Lia <3 Så himla söta!!

Det är såå mysigt när Lia vill gosa <3 men hon är för det mesta ett riktigt bustroll!
Hon är så orädd och galen, hihi!

Back to work

Känns konstigt att börja jobba heltid igen efter nästan 17 månader! Vad jag kommer sakna min fina familj <3 Lia kommer ha det jättebra med pappa i en månad nu och i mitten av augusti ska vi skola in henne på förskolan Linnea. Tror Lia kommer trivas som fisken i vattnet på förskolan. Hon älskar att leka med andra barn och det märks att hon behöver aktiveras mer och mer för att inte bli rastlös. Det kommer bli bra men lite jobbångest har jag allt.

Sista veckan har vi umgåtts med vänner. I måndags och tisdags träffade vi Ricken Matilda och Robyn. Vi åkte till äventyrsbadet i Västervik och vi hann med en shoppingtur på lager157 så käkade vi innan vi åkte hemåt. Onsdag och torsdag var Ricky med sina vänner och lanade. Då hade jag mamma på besök, vi lekte med Lia och var ute en sväng. Jill kom förbi och så käkade vi tillsammans. Madde kom senare på kvällen och sov över.
På torsdagen var Lia och jag på Kalles med Camilla, Johanna och Colin.
I fredags var vi vid Ingebo hagar med Johanna Martin och Emil. Efteråt åkte vi hem till dom på fika.
Igår lämnade vi Lia till farmor och farfar för en övernattning där. Vi gjorde några ärenden på stan och jag passade på att städa här hemma, på kvällen var vi på Pontus och Wendelas bröllopsfest/inflyttningsfest.
Idag tog vi en lång sovmorgon (när vi ändå kunde) och när jag vaknade gjorde jag pannkakor till frukost, eller lunch rättare sagt! Ricky tyckte inte det var helt fel att vakna upp till det.
När vi hade piggnat till och Lia vaknat efter sin middagslur gick vi bort till Lasse, Gittan och Lia. Så åt vi söndagsmiddag där i vanlig ordning <3

Såhär såg vi ut igår. Vilken fest det var!

Nu måste jag sova, jobbet kallar imorgon! Godnatt.