Back to work

Känns konstigt att börja jobba heltid igen efter nästan 17 månader! Vad jag kommer sakna min fina familj <3 Lia kommer ha det jättebra med pappa i en månad nu och i mitten av augusti ska vi skola in henne på förskolan Linnea. Tror Lia kommer trivas som fisken i vattnet på förskolan. Hon älskar att leka med andra barn och det märks att hon behöver aktiveras mer och mer för att inte bli rastlös. Det kommer bli bra men lite jobbångest har jag allt. 

Sista veckan har vi umgåtts med vänner. I måndags och tisdags träffade vi Ricken Matilda och Robyn. Vi åkte till äventyrsbadet i Västervik och vi hann med en shoppingtur på lager157 så käkade vi innan vi åkte hemåt. Onsdag och torsdag var Ricky med sina vänner och lanade. Då hade jag mamma på besök, vi lekte med Lia och var ute en sväng. Jill kom förbi och så käkade vi tillsammans. Madde kom senare på kvällen och sov över.
På torsdagen var Lia och jag på Kalles med Camilla, Johanna och Colin. 
I fredags var vi vid Ingebo hagar med Johanna Martin och Emil. Efteråt åkte vi hem till dom på fika.
Igår lämnade vi Lia till farmor och farfar för en övernattning där. Vi gjorde några ärenden på stan och jag passade på att städa här hemma, på kvällen var vi på Pontus och Wendelas bröllopsfest/inflyttningsfest. 
Idag tog vi en lång sovmorgon (när vi ändå kunde) och när jag vaknade gjorde jag pannkakor till frukost, eller lunch rättare sagt! Ricky tyckte inte det var helt fel att vakna upp till det.
När vi hade piggnat till och Lia vaknat efter sin middagslur gick vi bort till Lasse, Gittan och Lia. Så åt vi söndagsmiddag där i vanlig ordning <3 

Såhär såg vi ut igår. Vilken fest det var!

Nu måste jag sova, jobbet kallar imorgon! Godnatt.


//mli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (publiceras ej ju)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0