Sista juli

Vilka härliga dagar vi har haft tillsammans med Danne, Johanna och Leo! I lördags tog vi bilen till Johanna och hennes familjs stuga som finns norr om Stockholm i Hensvik, och idag åkte vi hemåt igen. Vi har tagit dagarna som dom kommer. Legat och solat vid havet, ätit gott, badat tunna, shoppat och bara haft det gött liksom.

Tack återigen för kanonfina dagar tillsammans <3

SBM

Vi har pratat länge nu om att ha reunion med vår hemliga klubb SBM från mellanstadiet. Äntligen fick vi till ett datum för att ses tillsammans allihop! Vi träffades hos Sandra i fredags i Gullringen på dagen, jag, Sandra, Vickan, Annelie, Sara och Kitty med alla barnen. Det pratades en massa roliga minnen och så fikade vi också. Blev ju såklart en hel del skratt!

På kvällen tog vi med oss respektive för att käka middag på Prime. Det var hur trevligt som helst att ses och det får verkligen inte dröja så lång tid till nästa gång.

Vickan, Kitty, Sara, Sandra, jag och Annelie <3

Tack mina vänner för en grymt rolig dag och kväll!

Semesterdagar

Igår var Lia och jag ute vid stugan med mamma, Hans och Jocke på dagen. På kvällen bjöd jag hit mamma och Hans då Ricky skulle på grabbkväll.

Idag har vi varit hemma och styrt lite. Jag har tvättat och packat, Ricky har fixat med sitt nya akvarium. Det blir himlans fint!
Ikväll var jag och Lia hemma hos Jill i hennes nya lägenhet som var så fin. Det var mysigt att ses och Lia bjöd på en massa skratt!

Sweet

Nu har vi varit hemma några dagar och haft det skönt. I söndags var Ricken, Matilda och Robyn hos oss på förmiddagen och på kvällen var vi på Prime och käkade middag med Pär och Emilia. Det var så fint där och supergod mat! När vi hade ätit kom Danne och Johanna dit också.

Igår var vi ute i stugan vid Nossen och hade det skönt med min familj och släkt. Lia smakade vattenmelon för första gången och det var himlans gott verkade det som!

På kvällen hade vi grillkväll hos oss med Danne, Johanna och Leo. Så var Ricken, Matilda och Robyn förbi en stund också.

Idag har jag, Lia, Camilla, Matilda och Robyn hängt vid sjön Borstingen. När Ricky och Ludde hade fiskat klart kom de ut till oss också.
På kvällen fikade vi allihop hos familjen Jonsson.

Är så glad att vi har så fina vänner <3

Fränt skal

Så snygga mobilskal från 3Details, vill ha!

Hemma bäst

Det har varit så härligt att vara iväg på semester med min lilla familj men det är ju alltid så skönt att komma hem igen. Vi kom iväg skapligt så vi var hemma runt 14, efter maten packade jag upp allt och städade iordning här hemma. När Lia somnade fick jag ett ryck och städade bilen invändigt, lagom när jag var klar vaknade hon igen.

Tog ju en hel del bilder med kameran när vi var iväg så här kommer en drös:

Hotellet i Varberg, Varbergs Stadshotell.

Mina tv-nördar ;)

Vi tog en promenad för att se oss omkring.

Turisten.

Lia sov gott i sin vagn.

Fin utsikt från Varbergs Fästning.

Vi tog en fika på Kallbadhuset.

Varm choklad special, kan jag varmt rekommendera!

Det blev en hel del mys såklart.

Skål för semester!

Redo för kvällen.

Hah, ser ut som att det är en till på jäsning där men det är det inte. Klänningen köpte jag på Vero moda i Varberg.

Skrea strand i Falkenberg.

Gullunge!

På hotellet i Halmstad. Ricky vilar ögonen en stund..hihi.

Härlig kväll i Halmstad.

En kväll kunde vi äta middag i lugn och ro båda två medan Lia sov.

Då lyxade vi till det med efterrätt!

Det var allt, hoppas ni inte blir uttråkade av alla dessa bilder, men jag bara är sån :)

Falkenberg/Halmstad

Igår efter frukosten tog vi oss vidare till Falkenberg där vi la oss på stranden och solade. Efter lite käk och glass styrde vi bilen mot Halmstad. När vi hade checkat in på hotellet gjorde vi iordning oss och tog en promenad till en park. Där satt vi en stund innan vi käkade tapas på hotellet.

Idag var vi på stan och kollade läget. Vi satte oss på en uteservering medan Lia sov, Ricky tog en öl och jag en cider, alkoholfri såklart. Sen låg vi vid havet och solade innan vi åkte tillbaka till hotellet. Det fick bli middag på hotellet ikväll igen eftersom vi va så hungriga och trötta. Sen har vi bara myst tillsammans på rummet <3

Varberg

Igår kom vi till ett regnigt Varberg och checkade in på Stadshotellet. Det är så fint här och vårt rum är superlyxigt!

Innan vi kom hit tog vi en snabb runda inne på Gekås. Snabbaste jag har varit med om, tog typ 40 minuter! På kvällen åt vi på hotellets restaurang.
Idag har vi sett oss omkring, shoppat och haft det mysigt. Det har varit bättre väder dessutom, vilket vi gillar såklart! Ikväll lyssnade vi på ett band som spelade låtar av Magnus Uggla. Sen köpte vi med oss japansk mat upp till rummet.

Vår sötnos <3

4 månader

Så kom det tråkiga vädret igen, hoppas det inte blir långvarigt. Vi var och lunchade hos Lasse och Gittan tidigare idag. Emelie, Johan, Emil, Pixie och Zoey var också där. Annars har vi varit hemma och tagit det lugnt mest.

Igår firade vi Rickys mormor Silva som fyller 80 år! Vi åt god mat och tårta på Gränsö slott med nästan hela släkten. På kvällen hängde vi med Lasse, Gittan, Johan och Emelie.

Min bordsdam ;)

Några av sällskapet.

Silva och Lia :)

Idag blir Lia 4 månader! Vår lilla tjej börjar bli stor och imorgon ska vi till BVC för att kolla vikt och längd igen.

Grillkvällar

Igår var vi ute i stugan vid Nossen och hängde i solen med Madde, Ted, Jocke, Hans, Thomas, Monica och Lisbeth. På kvällen kom Martin, Jannica, Hailey och Noomi till oss på grillkväll. Och ikväll hade vi grillkväll tillsammans med Ricken, Matilda, Robyn, Jacob, Hanna och Silas. Det är så trevligt att ha sina vänner på besök <3

Så var ju Lars och Cissi här i måndags, det har bivit mycket grillat denna vecka ;)

Härliga sommarkvällar!

Idag har vi hunnit med att rensa i vår häck på baksidan när Lia sov. Jocke var hos oss en sväng och Lasse och Gittan också.

Stugan

Det fick bli en heldag i stugan idag tillsammans med familjen Jonsson. Vi var nere vid sjön och solade och badade. Så käkade vi lunch och middag i stugan. Det blev grillad korv till lunch och grillat kött med potatissallad till kvällen. Grillat hör ju sommaren till och dessutom är det såå gott :)

Lia somnade som en stock när vi kom hem!

Ricky fick en fjäril på sig när vi var i stugan, först satte den sig på hans ögonbryn och sen på munnen nästan. Den verkade gilla honom ;)

Härliga väder

Älskar sommaren just nu! Det är så varmt och skönt, blir dock lite jobbigt för vår lilla älskling. Har mest bara blöja på henne men hon är ju som ett litet element.

Igår kom Rickys kusin Lars och hans sambo Cissi på besök. Vi grillade och satt ute tills det blev mörkt, sen sov de över hos oss till idag. Det var så trevligt att de kom och hälsade på!

På förmiddagen idag var vi på banken och pratade pension. Sen tog jag med mig Lia ut till Djursbo för att hälsa på Emma som är hemma några dagar hos sina föräldrar. Vi la oss vid en sjö, Linden, och hade det härligt. Sen bjöd hon på god mat innan vi åkte hemåt igen. Tack vännen för idag! <3

Trött

I fredags var vi hemma hos Lasse och Gittan på kvällen. De bjöd på god mat och vi satt ute på altanen till klockan var tio tror jag, det var så mysigt och skönt att sitta ute och umgås. Det verkar som att värmen kommer nu lagom till Ricky går på semester, hoppas det!

När vi hade checkat ut från hotellet idag så åkte vi ut till Ikano och shoppade. Det fick bli ett par svarta pumps till mig, lite kläder till Lia och så var vi på Ikea också och köpte en stol bland annat till Lia. När vi kom hem var vi så trötta. Lasse och Gittan tog med Lia på en promenad så vi fick sova några timmar, det var såå skönt!

Amningslinne Lindex, kjol Cubus.

Nu tror jag att det får bli sängen så vi orkar med morgondagen, vi måste ju ta vara på det fina vädret nu!

Bröllop

Har varit på ett fantastiskt vackert bröllop igår då Jacob och Hanna sa ja till varandra.
Vi fick bo på Scandic Hotell i Ryd i Linköping, var så lyxigt och allt fungerade så bra med Lia vilket var skönt.

I kyrkan i väntan på brudparet, Robyn var så fin med hårband.

Lia också ;) hårbandet har jag sytt till henne och Rickys näsduk av ett gammalt linne, så vi skulle matcha ;)

Leo hade finskjortan på!

Här kommer kärleksparet.

Efter fin musik, två ja och en massa kärlek var de gifta!
Lia hann med att amma under tiden också ska tilläggas ;)

Så åkte vi vidare dit festen skulle hållas, i Folkets park i Borensberg.
Emilia, Pär, Oskar, Danne och Johanna är redo!

Matilda och Ricken också!

Mys i gräset.

Silas!

Svensexa-gänget!

Grabbarna!

Stiligt, Ricken, Pär, Oskar, Ricky och Danne.

Matilda, jag, Johanna och Emilia.

Vi viftade och hurrade för brudparet när de kom.

Mammas älskling!

Vi fick god mat.

Så hölls det tal.

De hade så fina detajer överallt!

Lia satt i en stol för första gången, mamma och pappa var såå stolta ;)

Detta var de grymma på!

Mm!

Bröllopsvalsen.

Så var festen igång!

Haha! Vi hade med oss babyvakten men musiken gav utslag i den typ hela tiden :P
Lia och Robyn sov i sina vagnar så det gick bra, Lia somnade rätt sent dock och hade svårt att somna. Sen när vi åkte hem gick det bra att flytta henne mellan vagnen till bilen och sen från bilen till resesängen som vi hade med. Vi kom till hotellet vid 2 och hon vaknade vid 6 för att äta och somnade sen om för att vakna strax innan 9. Då gick vi upp och åt hotellfrukost :)

Min Älsko och jag <3

;)

Johanna :)

Emilia :)

Vi dansade så golvet gungade!

På småtimmarna berättade Hanna roliga minnen ;)

Jacob hänger med Danne :)

Tack alla som var med för en underbar dag och en grym kväll och framförallt tack till Jacob och Hanna.
Ni är så fantastiskt fina tillsammans - The perfect match <3 Det strålar kärlek om er.

5,5 år

I love you to the moon and back darling! (gånger tusen typ)

Foto: Emma Haag
Tänk att vår älskade Lia låg där inne <3

Göra stan

Tog en promenad med Matilda och Robyn till stan på förmiddagen. Vi gick i några affärer och fikade på Bakfickan, det var så mysigt att ses!

Ricky har varit hemma från jobbet igår och idag då han inte känner sig riktigt kry. Vi får hoppas att han känner sig bättre imorgon.

Igår var vi inne hela dagen då det regnade mest hela tiden. Vart har sommaren tagit vägen?

Träff

Idag var det dags för föräldraträff på BVC igen. Vi pratade om mat den här gången, typ gröt och när man ska testa små portioner av tex potatis, spännande det där! Alltid lika trevligt att ses :)

Ikväll var mamma och Jocke här en stund och igår var Jocke här och hjälpte mig att handla och laga mat.

Kofta fynd från Boston, Topp Mom2mom, byxor Crocker.

Får ju ta på sig varma kläder nu när det är så tråkigt väder. Hoppas det vänder snart. Ricky går på sin semester nästa vecka, då har vi fem hela veckor tillsammans, det ska bli så härligt!