Öroninflammation

Upptäckte att det hade kommit ut var från Lias ena öra i söndags morse. Vi fick komma till vårdcentralen och där sa doktorn vad vi misstänkte: att hon hade öroninflammation. Stackars lilla gumman! Jag hade det själv ofta när jag var liten, hoppas inte hon ska få dras med det nu hon också.
Vi fick medicin som hon ska ta tre gånger om dagen i fem dagar. Vi har inte haft det lätt med att få i henne den, först fick vi flytande men hon kräks upp det igen så nu ska vi prova tabletter. Det gick hyfsat bra att blanda krossade tabletter med lite gröt och puré. Hoppas det ska gå bättre nu!

Vi håller oss därför hemma om dagarna nu och både Lia och jag börjar bli lite smått rastlösa. Imorgon får det nog bli en promenad iallafall.

Igår var Madde här en sväng och på eftermiddagen kom Jocke.

Ikväll tog jag en promenad med Jill och innan dess var Lasse och Gittan hos oss och käkade. Gittan var gullig och hjälpte mig lite i trädgården.

Älskade Lia <3


//mli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (publiceras ej ju)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0