Snabb helg

Som vanligt går helgen för fort och man hinner med hälften av vad man har tänkt göra. Igår var vi en sväng på stan och köpte en ny kudde till Lias säng. Jill var förbi och hälsade på och på kvällen var vi bjudna hem till Majsan, Rickys faster, och hennes Hans på middag. Gittan, Lasse, Pär, Cilla och Jocke var också där och det bjöds på mycket god mat och dryck. Jag passade på att dricka lite alkoholhaltigt nu när jag inte ammar Lia längre, det smakade gott men jag känner alkoholsmaken väldigt starkt. Det försvinner väl med tiden antar jag.
Lia somnade i vagnen men sen vaknade hon till och då la vi henne på en madrass på golvet. Så hörde vi att hon var ledsen och när jag kom in till henne hade hon krypit ut på golvet mot dörren. Lilla snuttan, nästa gång tar vi med resesängen till henne.
Det har varit två jobbiga nätter nu, Lia har vaknat och inte viljat somna om direkt, eller så har hon varit ledsen. Misstänker ju att det kan vara tänder som är på gång.
Idag var vi inte på babysimmet då Lia fortfarande är lite snorig och hostig. Mamma och Hans var hos oss när Ricky gick på hockeyn. Madde kom hit en stund och sen var vi på söndagsmiddag hos Lasse och Gittan. Lia fick en läragåvagn! Hon vill ju gärna gå när man håller i henne och reser sig upp mot saker.
 
Såhär till exempel, så nu har vi sänkt hennes säng.
 
Den här fina bilden tog jag på henne idag i vår trädgård, som för övrigt bör krattas en del... det skulle vi ha gjort nu i helgen men vi har inte sovit så mycket och därför varit väldigt trötta.

Jag vill så gärna att Lia ska somna själv i sin säng, men när man lägger ner henne så ska hon vända runt på magen hela tiden och leka. Någon som har några tips på hur man kan göra?
 
 
//mli
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (publiceras ej ju)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0