En fas?

Var visst några dagar sedan jag skrev här. I fredags var Lia och jag på stan och lunchade med Gittan, så var vi och hälsade på mamma och gjorde lite ärenden. På kvällen käkade vi middag hos oss med Lasse, Gittan, Emelie och Johan. På lördagskvällen hade vi våra vänner; Madde, Jill, Pär och Björn här. Vi tittade på UFC och käkade bullar och chokladbollar.
 
Igår var det babysim igen och Lia fick prova på att vara under vattnet för första gången. Det gick bra, hon var så duktig så! Sen tog Lia och jag bilen till Kristbergs kyrka utanför Motala där Lee skulle döpas. Ricky kände sig inte kry så han stannade hemma. Det var så fint dop och efteråt fick vi smörgåstårta och fika hemma hos Vickan, Samuel och Lee. Fia var också där och det var så roligt att träffas då det var alltför länge sedan vi sågs.
 
Samuel, Sara som är Lees gudmor, Lee och Vickan.
Theo, Lees kusin, fick hälla upp dopvattnet.
Sara med sin Moa, Fia med Lee.
Lia for mest runt på golvet ;)
 
Vägen upp gick bra då Lia sov hela vägen men hem var det värre. Hon sov tills vi var innan Kisa typ, då började hon gnälla och jag stannade vid flera tillfällen men inget hjälpte. Det blev bara värre och värre, hon skrek och jag kände mig så hjälplös. Tillslut fick hon sitta i sitt babyskydd fram, vi har det bak annars, och hon grät hela vägen hem med min ena hand som tröst. Fy det var inget kul alls, vet inte om hon bara ville vara nära för hemma sen så somnade hon tätt intill mig i vår säng <3 Men väldigt sent, runt halv tio och nu ikväll somnade hon precis nyss, vid tio ungefär. Vi har försökt med allt möjligt och hon är så trött och gnuggar sig i ögonen. Jag provade tillslut med att köra henne i vagnen över en tröskel och det gick hem. Hoppas hon sover gott nu, och hoppas inte detta ska fortsätta såhär. Hon som brukar vara trött och somna runt sju.
 
Idag var vi på babysången och tog en promenad dit och hem med Matilda och Robyn. Sen var vi och handlade och lagade mat med Jocke.
Nu ska jag sova, är helt slut i huvudet efter allt gnäll och gråtande :(
 
 
//mli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (publiceras ej ju)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0