Heldag

Jag och min mamma bestämde oss för att åka till Ullared igår. Om man säger såhär: Åk inte till Ullared på helgerna under hösten om du vill slippa köerna, det står till och med på deras hemsida såg jag sen när vi var på väg hem.
Vi kom i alla fall iväg efter sju och var framme runt halv elva. Det fanns typ ingen ledig parkering när vi kom dit så vi fick ställa bilen på en extraparkering och åka gratisbuss till varuhuset efter 45 min letande. Sen letade vi efter en vagn i över en halvtimme, till slut frågade vi några som hade varit inne och handlat om de skulle ha sin vagn mer. Det skulle de inte så vi fick ta deras, vi fick nöja oss med en vagn. Sen var det bara att ställa sig i den långa kön som vi fick stå i för att komma in, den ringlade långt ut på parkeringen. Efter en timme och en kvart, genomfrusna, kom vi äntligen in. Det var ju som ni förstår inte så lätt att ta sig fram där inne bland allt folk. När vi hade shoppat i tre timmar fick vi stå i kö i en och en halv timme för att betala också. Sen var det bara att ta bussen till bilen och åka hem. Vi var hemma vid tio. Har aldrig varit med om något liknande!!
 
Vi fick i alla fall med oss en massa fina saker hem! Mest till Lia då; kläder, leksaker och annat smått och gott, får bli en del julklappar till henne. Till mig själv hittade jag två par svarta jeans, en t-shirt och en tröja.
 
Tack för igår fina mammi ❤️️
 
Idag har vi varit iväg och simmat, Gittan följde med istället för Ricky. Kul att fler får se hur mycket Lia tycker om att simma!
 
 
//mli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (publiceras ej ju)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0