Utvilad

Vår älskling sov hela natten från 22 till 8! Efter två sömnlösa nätter satt det fint kan jag lova. I tisdags började hon hosta och var lite snorig, natten till igår hade hon svårt att andas. Vet hur jobbigt det kan vara att inte kunna andas ordentligt då jag själv har astma. Tyckte så synd om henne <3 
På dagen igår fick vi en tid hos doktorn som sa att det antingen var en förkylning som satt sig på lungorna eller om det kan vara astma. Vi fick medicin som hon ska inhalera genom en grej, det är inte lätt att få henne att andas i den. Hon tar bara bort ansiktet hela tiden. Men det gick rätt hyfsat bra första gången och då märktes det att hon fick lättare att andas. Så somnade hon strax därefter och sov ett par timmar, lilla hjärtat.
Vi ska komma tillbaka igen när det blivit bättre och se så det inte är astma, hoppas det bara är en förkylning!

Mammas hjärtegull <3

Vi var hemma hos Fanny och Ebba i tisdags och träffade flera från föräldragruppen. Fanny bjöd på gröt och fika, det var mumsigt och så var det roligt att träffas igen! 

Igår på kvällen kom Lasse och Gittan till oss en stund.

Höll på ett bra tag med att söva Lia igår. Hon verkade trött innan 19 så vi försökte med att vagga och gå omkring med henne. När man lägger ner henne så vänder hon sig om och ställer sig upp. Tillslut fick hon följa med ner till tvn och vi provade några fler gånger att söva henne utan något lyckat resultat. Runt 21 lägger jag henne i hennes säng och hon ställer sig upp som vanligt. Jag satte mig på en stol bredvid sängen och la henne ner flera gånger men hon reste sig hela tiden. Efter en timme ungefär så börjar hon gnälla lite och jag provar att lägga henne igen.. Efter ett tag ligger hon kvar och somnar tillslut! Dessutom sov hon ju hela natten utan ett pip. Ska fortsätta med den här metoden tänkte jag och se om det fungerar.


//mli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (publiceras ej ju)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0