Synen

Idag var jag på mvc och tog blodprov och kollade blodtrycket. Allt så bra ut så det kändes skönt! Vi pratade lite om vad som kan orsaka huvudvärken och då kom vi fram till att det skulle kunna vara min syn. Jag ser sämre på långt håll och behöver därför inte alltid ha på mig glasögonen. På jobbet till exempel är det mycket "pilljobb", jag jobbar med smycken för er som inte vet och de flesta smyckena är rätt små och man behöver använda sin närsyn eller vad det heter. Frågan är ju om jag använder glasögonen för sällan eller för ofta, eller har min syn förändrats så jag behöver en annan styrka kanske?
 
Jag har haft huvudvärk i perioder innan jag blev gravid och då vet jag att jag var hos optikern för att jag trodde det berodde på synen då också. De hade inte riktigt något svar på det då.
 
Är så jobbigt när man inte har något svar på hur huvudvärken kan försvinna. Kommer den någonsin försvinna? Kanske får jag bara leva med den. Som jag får leva med astman, tinnitusen och allergin.
Finns ju de som har det värre.
 
 
 
//mli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (publiceras ej ju)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0