Midsommarfirande

Vilken härlig helg vi har haft!

När vi kom fram till Mölltorps Camping i torsdags var det fint väder och vi satte oss i solen och njöt, jag passade på att måla naglarna. På kvällen åt vi kycklingsallad och senare på kvällen hämtade Lasse upp Emelie och Johan som tog flyget till Kalmar från Stockholm.

På midsommarafton tog Emelie och jag cyklarna till Färjestaden för att köpa ståltråd till våra kransar. När vi är inne i köpcentret åskar det och strömmen går, det blev kolsvart överallt! Men rätt snabbt kom strömmen tillbaka och vi fick cykla hem i spöregn. Vi stannade till då och då under vägen tillbaka för att plocka blommor till kransarna. När vi kom tillbaka blev det som tur var bättre väder! Midsommarfirandet var som det brukar vara med sill (ja jag smakade faktiskt en liten bit), snaps, Cillas tipspromenad, mycket skratt och trevligt häng.

Efter ytterligare en svettig natt, det var väldigt varmt i stugorna, vaknade vi på midsommardagen. På förmiddagen spelade vi minigolf, Lasse vann och jag kom tvåa! Till lunch åt vi en bacon/broccoli-paj som jag fick i uppgift att göra innan vi åkte. Sedan hade vi femkamp där mitt lag tyvärr förlorade. Jag fick svepa en lättöl mot Pär, han vann såklart men jag låg inte jättelångt efter! På kvällen grillade vi och spelade krocket bland annat.

Idag har vi legat på stranden och slappat innan vi åkte hemåt.

Hoppas ni har haft en fin midsommarhelg!


//mli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (publiceras ej ju)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0