Vad helgen hade att bjuda på

I fredags blev det myspys hemma hos oss :) Jag Matilda Ricky och Pär satt och tittade på tv när det plötsligt åkte förbi en massa bilar med blåljus. Hmm jaja, tänkte vi, det är väl något bråk nånstans. Sen när jag tittade ut genom fönstret var hela himlen full av rök. Det brinner ju! Sa jag och vips så var vi genast utanför dörren småspringandes mot huset som röken kom ifrån. Så stod vi där en stund och tittade, vilket vi inte var ensamma om, konstigt vad nyfiken man kan vara. När vi kom hem igen stank vi branrök hela högen och sen kom Björn också och vi tittade på Fredagen den 13e i stället. Jag fattar inte hur jag kan bli så rädd, varenda muskel i min kropp spänner sig till max och så hoppar jag till utan någon kontroll alls. Det är läskigt.

Igår tog jag och Madde en sväng på stan samt en liten promenad till kyrkogården. Jag shoppade en svart tunika, en nudefärgad klänning, silverfärgat nagellack och spännen på Lindex. Jag handlade för 400kr och fick ett presenkort på 100kr :) Gött mos.


299kr.



Den nudefärgade klänningen är längre bak än fram så jag ska nog lämna in och sy upp den en bit, annars gör jag det själv :)

När jag kom hem tog jag, Ricky och Pär en promenad i det fina vädret och handlade mat.



Gött när man kan ha solbrills ;)


Det blev friscohamburgare :P

Senare på kvällen var Ricky och jag bjudna till Therese och Christoffer i Hultsfred. Angelica, Simon, Rebecca och Rickard var också där. Vi åt god mat och drack goda drycker, spelade roliga spel och hade det mycket trevligt :) Bilder kommer imorgon.
Pär körde oss till Hultsfred och när vi nästan var framme svängde vägen men inte bilen. Fasen så rädda vi blev! Tur att det inte kom någon mötande bil just då.

//mli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (publiceras ej ju)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0