Falsk maträtt?

Har för första gången i mitt liv testat att göra falsk fläskfilé, det blev gott faktiskt.
Om du inte vet hur man gör så blandade jag ca 3 matskedar aromatkrydda med ca ett halvkilo blandfärs. Rulla ihop en rulle, som en fläskfile ser ut typ, i plastfolie och sen in i frysen ca 20 minuter. Sen skär man bitar och steker dem, jag kryddade lite med salt och peppar. Sist lägger du dem i en ugnsäker form dränkta i grädde och in i ugnen på 200 grader i 20 minuter ungefär. Servera med ris och en god sallad vettja :)

Var ju på morfars begravning i fredags, det var så fint och jag hoppas att han har det bra där han är nu <3

Det som var kul var ju såklart att träffa släkten, på bilden håller jag lilla Stellan som är min kusin Malins son.



Söötnos han är! Har gjort slingor igen förresten, syns kanske på bilden :)

Annars håller vi på för fullt här hemma med att tapetsera om i vardagsrummen. Ett rum är klart :D bilder kommer när vi är färdiga.

//mli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (publiceras ej ju)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0