Tillbaka igen

Idag var min första jobbdag efter semestern och den gick faktiskt bättre än väntat. Jag hade min "börja jobbet efter semestern" ångest förra söndagen då jag tänkte; å nej nu har jag bara en vecka semester kvar.

På onsdagen förra veckan var jag hundvakt åt Kelly som är Rickens mammas hund. Vi busade, vilade och var ute och gick medans Ricky och Ricken var i Oskarshamn för att hämta ett akvarium. Senare på kvällen kom Malle och Danne för det var onsdagspub ju! Jill kom också förbi en stund.



På torsdagen åkte Ricky och jag ut till stugan för att hälsa på Lasse och Gittan. Rickys morbror Janne var där med, "pojkarna" tog en fisketur medans jag och Gittan tog en promenad och fixade mat. Senare på kvällen kom Danne och Pär för lite filmmys och blixtfest. Herregud vilket åskväder det var på kvällen, vi såg blixtarna lång väg och de lyste upp hela himlen. Det var nog blixtrekord om man säger så.

På fredagen åkte jag och Ricky upp till Stockholm för att umgås med Johan och Emelie :) Vi stannade till på Kolmården för att gå på Terrariet och äta på Hajgrillen :P när vi åkte upp. På kvällen blev det hemlagad hamburgare och mys till filmen Limitless som för övrigt var väldigt bra.



På lördagen strosade vi runt på stan, tog en öl/cider på Kulturhusets tak och shoppade loss. Senare på kvällen gick vi på Grönan där vi tog ett glas och sen spelade lite olika femkampsspel :) Det var himlans trevligt och jag tackar finingarna Emelie och Johan för en rolig helg!



Vi åkte hem rätt skapligt på söndagen och storhandlade för veckan, eftersom jag började jobba denna vecka, sen det blev film och lasagne till middag.

Ikväll har vi lyssnat på mina fina kusiner Madde och Marika samt Martin som spelade och sjöng så fint på torget.




//mli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (publiceras ej ju)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0