110112

Precis hemkommen efter en promenad med Jill :) vi är duktiga vi. Imorn ska jag köra ett friskispass tror jag.

Ibland är det svårt att komma på vad man ska göra för mat i veckorna. För vår del blir det ofta att vi gör några få rätter, samma varje vecka, för vi har så dålig fantasi. Jag ska försöka vara lite kreativ och komma på många olika goda rätter som jag kan dela med mig av till er :P Om ni vill förstås.


Igår blev det ugnstekt falukorv med mos.

Jag lägger i lök, tomat och ost, samt senap och ketchup. Sen in i ugnen då va på 225 grader.


Idag testade jag att göra makaronipudding för första gången :)
Ett tips är att blanda allt dvs. makaroner, lök, bacon (eller annat t.ex. korv) och ost innan man häller över äggstanningen (3 ägg, 4 dl mjölk, salt och peppar). Jag la först i makaroner och lök sen la jag på bacon som ett lager och så ost på det, men tror det är bättre att blanda allt. Ska prova det nästa gång :)


Hittade denna fina tunna skjorta på rean på Lindex.
Militärgrönt och svart är hett!


//mli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (publiceras ej ju)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0