Skrynklig

Ricky och jag har storstädat hela lägenheten ikväll och det känns såå skönt! Är bara lite skrynklig om fingrarna efter all dammtorkning :P hihi.

Jag fixar och planerar lite inför i morgon också då jag ska ha ljusparty efter jobbet. Kommer få handla det sista imorn, om inte Ricky gör det åt mig. Vad ska jag bjuda på då? hmm..

Jag ska berätta för er om vad som hände oss igår på Guldsmeden.

Jag stressar till Guldsmeden efter att ha jobbat på Resecentrum på morgonen och börjar öppna upp butiken. Telefonen ringer strax innan klockan tio och jag svarar;

- Guldsmeden, det är Emelie.
Manlig röst - Klockan 15.00 kommer ni utsättas för inbrott.
Jag - Va?
Manlig röst - Jag upprepar, klockan 15.00 kommer ni utsättas för inbrott.

Sen lägger han på och jag fattar noll. Försöker ringa till Herberts Guld i Västervik där mina chefer befinner sig men det är upptaget. Då ringer telefonen igen och det är vår revisor Kristin i andra änden. Jag berättar vad som har hänt och i ren chock börjar jag böla. Hon säger att hon ska försöka få tag i dom på Herberts Guld och att jag bara ska ta det lugnt.

Jag vågar inte öppna förrän vår stackars praktikant Hanna kommer strax efter 10 och då berättar jag vad som har hänt. Kunderna strömmar in som aldrig förr känns det som och jag får sätta på mig "masken" som om allt är som vanligt. De ringer mig från Västervik och meddelar att Herbert är på väg till oss i Vimmerby. Sen kommer polisen och frågar mig om vad som har hänt, hur personen lät i telefonen, vad han sa osv. Runt 11 kommer Maria och vi berättar allt för henne.

Hela dagen ser vi poliser cirkulera utanför och bevaka oss vilket känns tryggt och bra. Herbert kommer och stannar hos oss till eftermiddagen, klockan närmar sig 15.00 och klumpen i magen blir allt större. Varenda kund som kommer in i butiken granskas av oss alla fyra och vi är alla på alerten när det plingar till i dörren. En och annan skummis kommer in men inget rån, inget mer hot. Idag har allt varit som vanligt igen, utan poliser utanför då.

Men vem säger att det inte kan hända en annan dag? Om ett år? En månad? Imorn?


//mli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (publiceras ej ju)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0